The project Poros flóridos, made in partnership with the poet Josely Vianna Baptista, begins in 1994 as a development of the work carried out in Corpografia. The visual part of the project mixes works on different mediums, such as paper and lead sheets, as well as digital works developed from drawn matrices. The work for several years was shown only in installations, and only in 2002 does it appear in book form, previously unpublished and complete, in Mexico, in an Aldus bilingual edition. The first installation of Os poros flóridos takes place in 1995 at the former Museu Guido Viaro, in Curitiba. In the same year, another installation is made at Naturalezas Conjuradas exhibition, at the Instituto Wifredo Lam, in Havana, Cuba. Still in 1995, the project won an installation at the 11th Gravure Exhibition in Curitiba / Mostra América. In 2000, at the 12th Gravura Exhibition in Curitiba, an installation of one of the drawings from the Impenetráveis series with an excerpt from Os poros flóridos is set up in the Matrizes da Linguagem room, in the Indelével Fugaz module, curated by Paulo Herkenhoff. A complete edition of the cycle of poems in English, with visual art, appears in 2005, in The Florid Pores (1913 Press, Granville, Ohio), in the second issue of 1913, a Journal of Forms. Only in 2007 did the first printed and illustrated edition of the cycle of poems appears in Brazil, in Sol sobre Nuvens, the 43rd book of the collection Signos, from Perspetiva.
O projeto Os poros flóridos, feito em parceria com a poeta Josely Vianna Baptista, se inicia em 1994 como um desenvolvimento do trabalho realizado em Corpografia. A parte visual do projeto mescla obras em diferentes suportes, como papel e lençóis de chumbo, e também obras digitais desenvolvidas a partir de matrizes desenhadas. O trabalho por vários anos foi mostrado somente em instalações, e somente em 2002 aparece em forma de livro, inédito e completo, no México, em edição bilíngue da Aldus. A primeira instalação de Os poros flóridos ocorre em 1995 no antigo Museu Guido Viaro, em Curitiba. No mesmo ano, outra instalação é feita na mostra Naturalezas Conjuradas, no Instituto Wifredo Lam, em Havana, Cuba. Ainda em 1995, o projeto ganha uma instalação na 11ª Mostra da Gravura de Curitiba / Mostra América. Em 2000, na 12ª Mostra da Gravura de Curitiba, uma instalação de um dos desenhos da série Impenetráveis com um trecho de Os poros flóridos é montada na sala Matrizes da Linguagem, no módulo Indelével Fugaz, com curadoria de Paulo Herkenhoff. Uma edição completa do ciclo de poemas em inglês, com arte visual, aparece em 2005, em The Florid Pores (1913 Press, Granville, Ohio), no segundo número da revista 1913, a Journal of Forms. Somente em 2007 a primeira edição impressa e ilustrada do ciclo de poemas aparece no Brasil, reunida em Sol sobre Nuvens, no número 43 da coleção Signos, da Perspetiva.